Första maj

Nu ska jag klaga igen.
Leka gnällkärring är ett av mina största intressen. Så då vet ni. :P

Första maj. Arbetarnas dag.
Har jag förstått det rätt så ska det innebära att "arbetarna" ska få vara lediga då. Är jag helt ute och cyklar?
Om fallet är sådant tycker jag att det är så jävla fel att kalla det för arbetarnas dag.
Det är inte arbetarnas dag så länge det i princip bara är de mest lågavlönade som måste jobba då. Skulle vården, affärerna eller restaurangerna bara stänga av, för att det är första maj? Skulle inte tro det va.

Sossarna är ute och demonsterar. Men alla dagar är sossarnas dagar. I alla fall i den här stan.
Vad spelar det då för roll?
Sossarna bestämmer att vi ska ha sjuttio rondeller, men det spelar ingen roll att de är som potatisland efter ett halvår och att de inte ens behövs, egentligen. Kvantiet före kvalitet. Bara så att vi får visa att det är vi som bestämmer.

Jag hatar sånna här dagar. "Vi är så duktiga"-dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback