Home again

Så var jag hemma från mitt älskade hemland(?) igen, Finland. Orkar inte skriva så mycker just nu, men så här kan jag i alla fall sammafatta resan:

Mat
Bilkörning
Kaffe
Släkt
IKEA
Alkohol
Shopping
Mer mat
Bastu
Massor av mer kaffe
Och ännu mer mat

Ja, vi åt, fikade och drack kaffe jämt. Hemma och på restaurang. Det är alltid så där. Drack säkert 30 koppar kaffe totalt på fem dagar. :P
Hann också basta två kvällar och dricka alkohol tre.
Det är Finland i ett nötskal, kanske?


Shoppade också en del. Två par skor, sprit, IKEA-saker, en t-shirt, en Iittala-vas, en scarf, massa småkrafs och matvaror. Vi köper alltid matvaror som inte finns i Sverige när vi är är. Sjukt? Kanske... :P
Jag lägger upp bilder på shoppingen sen...


Jo, på tal om kaffe förresten. ALLA dricker kaffe där. Alla ungdomar också. Min mammas kusin som är 16 dricker ca 10 koppar per dag. Hur många 16-åringar gör det här? Typ ingen...
De rullar också egna cigaretter.
Och jag blev så jävla röksugen när han(kusinen) gick ut och rökte hela tiden, men trots att jag är 21 så vågar jag inte röka inför mamma. :P


Nej, nu tror jag att jag ska bege mig till pappa med hans insmugglade sprit och några underbart goda hallonmunkar.

See ya!


image290

image291

Kommentarer
Postat av: Helena

Jag har också kommit hem efter fyra dagar i Nora. Haft det jättebra och det verkar du också ha haft!
Ha en bra kväll!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback