Jag är "lite" efter

Sorry att jag inte har uppdaterat något alls idag, men jag har inte varit hemma på hela dagen. Har haft massa annat för mig.

Hade ju lovat att lägga in en topp fem-lista inför Eurovision, men det är ju lite försent nu. Men ni får den efter istället. Tippade inte riktigt lika bra i år som ifjol... ;S
Hur som helst så lägger jag ihop det jag tycker med det jag tror, och gör listan efter det. Lite hjärna och lite hjärta...


Ukraina
Vitryssland
Serbien
Grekland
Lettland


Utan inbördes ordning...

Topp fem blev dock såhär:

1. Serbien 288
2. Ukraina 235
3. Ryssland 207
4. Turkiet 183
5. Bulgarien 157

...men jag måste faktiskt få försvara mig med att Vitryssland kom sexa och Grekland sjua. Lettland kom dock på sextonde... :P

Tycker synd om The Ark faktiskt. Jag är absolut ingen patriot(när det kommer till Sverige alltså.. :P) men jag tyckte att de hade varit värda lite högre än en artondeplats.
Och för att vara efterklok hade kanske Måns gått bättre, men han hade ändå inte vunnit.


Jag måste också få säga vad jag tycker i den här "öststats"-debatten.
För det första, jag trodde att en öststat var ett land som tillhört det forna Sovjet, dvs inte de länder som tillhör Balkan. Är jag ute och cyklar? Många av de så kallade öststaterna ligger ju väster om Sverige...
För det andra så det är så att "öststaterna röstar bara på varandra", varför röstar då t.ex. Cypern, Portugal och Tyskland också på låtar från öststater? Konstigt värre...
Är det inte också så att Sverige, Norge, Danmark, Island och Finland alltid röstar på varandra? The Ark fick i princip bara poäng från nordiska länder...

Sist men inte minst så tror jag att jag vet vad dessa "öststaters" framgång beror på. De satsar verkligen på sina låtar för att få visa upp sig i Europa. Det kanske är deras enda chans att få synas utanför landets gränser. Ta tex England. De kan skicka vilken skit som helst, för deras musik i övrigt är ändå känd överallt. Och ja, jag kan inte rå för det, men jag gillar ofta öststatspop. :)


image285

Den finske skådespelande snyggingen Mikko Leppilampi, som fått oförskämt mycket kritik för sin roll som programledare för Eurovison i år...
Det räcker väl bara att få se honom?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback