Kebab-recept

Okej, här kommer mitt recept på kebab.
Det är kanske inte "äkta" kebab, men det är en variant som jag fått tips om från en libanesisk kille, och den duger gott för mig. :)


Kebab

Nötfärs(lamm om man gillar det)
Finhackad lök
Ägg
Harissa
Koriander
Spiskummin
Svartpeppar
Salt

Jag kör ihop allt till en fin smet i mixern och låter den stå över natten. Formar sedan avlånga "bullar" som jag steker i olja.
Lätt som en plätt!


Kebabsås

Turkisk yoghurt
Harissa
Balsamicovinäger
Vitlök
Svartpeppar
Salt

Ännu enklare och verkligen supergod! Ta inte för mycket vinäger bara...


Haha, det är rätt kul. ur mycket mat lagar jag som inte innehåller harissa egentligen? ;P


image278image277 

Kommentarer
Postat av: Tarjeifiona

Great site, keep up the great work


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback