Lägenheter, hus och små tvåor

Brukar ni kolla lägenheter och hus på hemnet, även fast ni inte har planerat att flytta?

Jag gör det ofta. Tycker att det är kul att se vad fastighetspriserna ligger på på olika ställen, och för att få inspiration (eller tänka hur fin min lägenhet är i jämförelse. ;P). 

Absolut roligast är det att kolla på villor på typ Lidingö, Ekerö eller dylikt. Oftast härliga planlösningar och snygg inredning.
Men samtidigt, hur kul är det med hem där en inredningsarkitekt gjort allt?
Roligare med lägenheter/villor där människor har tänkt till lite själva.

Det jag är absolut mest sucker för är öppna planlösningar och högt i tak. Det saknar jag mest av allt i min lägenhet. Annars är den perfekt. Ja, och om den vore typ 20 kvadrat större. :P


Såg också att det fanns en ledig lägenhet där jag typ alltid har velat bo. Eller ja, alltid tills nu då. Trevligt på utsidan, visst...men insidan? Nja, det såg jättehemskt ut. Små trista mörka rum. Och en två på under 50 kvadrat tycker jag inte borde få kallas tvåa. Eller hur?

Minns en lägenhet/radhus som jag var och kollade på när jag hade börjat fundera på att flytta. En jättefin trea med tre våningar(?!). Eller ja, det var två våningar och en superstor gillestuga i källaren. Kök och vardagsrum på bottenvåningen och två stora sovrum på övervåningen. Tror att det var toaletter/badum på båda våningarna också. Jättefin, verkligen. Men tiden hade stått stilla sen typ 70-talet. Ni vet bruna paneler på väggarna och sådär. Dessutom var den kanske lite dyr...
Det blev inget köp alltså.

Ibland undrar jag om jag hade trivts att bo där.

Men då kommer jag på att jag hatar övervåningar och sånt. Man vet ju aldrig vad som finns där. Och tänker er då tre våningar... :S


Nej, här kommer jag nog att stanna ett bra tag till. :)


Kommentarer
Postat av: Mari

Vad ska du med ett trevåningshus till? Starta hotellverksamhet eller? =P
Vi har ju fan inte ens två våningar och vi bor tre plus en doggie och kisse. =S

2007-05-08 @ 15:17:40
Postat av: L8

Nej, men en bordell. :P Ni får väl flytta om ni har för litet hus då. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback