Snygga (och goda) nyheter på sprithyllan

Jag besöker Systembolaget oerhört sällan, det måste jag erkänna. Och köper jag något är det cider, då det faktiskt är billigare i Sverige än i Finland, och jobbigt att frakta. Men annars görs i princip alla mina alkoholhaltiga inköp i utlandet. Varför betala dubbelt så mycket eller mer här hemma, bara för att stödja staten?


Hur som helst. Jag har hittade lite sköna nyheter på alkoholhimlen som jag faktiskt skulle kunna tänka mig att köpa.


image307image308

Xider har bytt namn till Xide och lanserat två nya smaker, Bright och Strawberry Desire i bergänsad upplaga.
Bright smakar granatäpple och rabarber, vilket låter underbart fräscht och gott.
Strawberry desire har världens sötaste design. Rosa innehåll och guld detaljer. Kan det bli mycket finare? :) Den finns på bolaget 1/6 och smakar tydligen jorgubbar och godis. Kanske lite sliskig, men en snygg flaska som prydnad. ;P


image309

Sourz har också en (relativt ny) nyhet, Red Berry som smakar körsbär, vanlij och mandel.
Kan tänka mig att den är underbar i sommardrinkar. En skvätt Red Berry, en skvätt vanlijvodka, sprite och massor av is. Mm...
Däremot tror jag faktiskt att Sourz Rasberry är godare...



En annan härlig limited edition-flaska som inte är jätteny, men jättesnygg från Absolut Vodka måste jag också få "bjuda" på. Bling-bling.

Den säljs dessvärre bara på tax-free. Annars skulle den vara oerhört snygg i min bokhylla. ;)

image310


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback