Uppdateringar i mitt liv

Har varit lite hemlighetsfull på sistone, jag vet.
Men för er som inte redan vet det så har följande hänt. Det sista blev klart idag, därför jag inte velat säga någonting tidigare.

Har sagt upp mitt sommarschema på restaurangen. Inte sagt upp mig för all framtid alltså, utan bara schemat nu i sommar.
Anledningen till det är att jag är gravid. Haha...nej, jag skämtar bara.
Men jag har fått ett vikariat på minst ett år på klädbutiksjobbet. I och för sig "bara" 50%, men det räcker för mig i nuläget. Känns enormt skönt att ha ett schema för en längre period, för första gången i mitt liv. Samtidigt känns det också skrämmande. Jag är usel på att planera och "ruta in" mitt liv, utan vill ta en del saker som de kommer. Men jag vet att det inte alltid kan funka så. Dessutom vet man ju aldrig vad som händer i framtiden.

Förutom halvtidsjobbet så har jag fått ett till extrajobb på ett eventföretag. Vet inte riktigt vad det innebär, om jag kommer att trivas eller någonting alls överhuvudtaget. Men man dör ju inte av att testa, eller hur? Det värsta som kan hända är ju att jag säger upp mig.

Ja, sen har jag också fått igång a-kassan, äntligen! Känns bra det med.


Förutom det så vet jag att jag kommer att kunna åka på Peace & Love i Borlänge i sommar. För ett av kraven jag ställde i och med mitt "nya" jobb var att jag skulle få ha semester den veckan + Göteborgsveckan. Skönt, skönt... :)


Känns som att allt ljusnar lite nu. Och som vanligt kommer allt samtidigt. Men så är det väl alltid? Antingen går allt dåligt eller allt bra. Då kommer väl det dåliga snart då... :S

Kommentarer
Postat av: Andmanchester

Very Grateful for your effort helping our industry in times when induviduals need to stay up with larger competitors. Thank You!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback