Att ta tag i saker

Finns det något tradigare än att söka jobb? Jag tror fan inte det.
Sökte ett till nu, men det känns så jävla hopplöst. Man blir mer och mer knäckt för varje besked om att jobbet blivit tillsatt av en annan sökande. Och ännu värre när man till och med kommit till en intervju, men sen är det tack och adjö. I och för sig har jag förmodligen bara kommit på intervjuer till jobb som jag inte riktigt är kvalificerad till, men ändå. Knäckt blir man...
Men jag hoppas att det kommer att lösa sig tillslut.


Var ut en sväng med min pappa och bror idag. Vi var även hem till pappa och åt lunch/middag sen.
Det kändes bra. Det blir inte att vi träffas eller ens hörs av lika mycket längre. Lite synd. Men han har väl andra saker för sig också. Och sen kan jag inte direkt påstå att jag varit den snällaste och trevligaste dottern jämt heller. Långt ifrån den lättaste att ha att göra med. Han gör väl så gott han kan helt enkelt.


Har saker jag måste ta tag i imorrn också. Sånt som jag skjutit upp alltför länge.


Nu ska jag ta den sista ciggen och en likör och bara njuta. Orkar inte börja ta tag i saker ikväll. Söndagar ska ju vara vilodagar, och då är det tillåtet att njuta. Eller?
Jag har aldrig läst Bibeln, så jag vet inte...
Men jag vet att Jesus drack vin, så då borde jag väl kunna unna mig lite likör eller en konjak. Right?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback