Georg Jensen

Var en sväng på stan med mamma idag och kikade på lite Georg Jensen saker. Förutom finsk design så älskar jag även dansk. Mamma har samma böjelse...

Hittade i alla fall masso av saker som jag kan tänka mig att önska mig i julklapp.

Här är några...


image627

Skålar i borsatstål. Skulle vara perfekt som fruktfat. Och jag behöver ett fruktfat.

image628

Jättefin ljusstake för blockljus. Finns även i mässing/guld.

image629

Salt- och pepparkvarn i rostfritt stål. Inget jag "behöver", men fina är de!

image630

Ring i rött, vitt och gult guld med brilliantslipade diamanter. När jag ska gifta mig?


Georg Jensen gör också jättefina julgransprydnader. Bland annat med en speciell kollektion för varje år. De flesta är tillverkade i mässing och förgyllada med 24 karats guld. (Finns även med vitt och svart guld och stål)

Här är två exempel på det:

image631

Ur kollektionen 2006. En av mina favoriter! Vacker från båda sidorna, som alla dekorationerna.

image632

Julgranskula. Här med några stjärnor. Finns även andra dekorationer och helt släta.



Jag tror nästan att jag ska börja samla på årskollektionerna. Nu när min kaffeservis som jag varje år får delar till av min moster håller på att vara komplett, så vore det en bra julklapp!  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback