Skyltsöndag

Idag är det skyltsöndag.
Det brukar i princip alltid vara derby i stan någongång omkring just den helgen. Och då snackar vi riktigt derby i form av AIK-Löven. Inte nåt fake-derby mot Luleå.
Men inte i år alltså.
Jag blir lite ledsen i ögat....

Jag jobbar hur som helst idag. Men det spelar ingen roll.
Minns faktiskt inte senast jag var på en skyltsöndag. Det var väl roligare när man var liten.
Nu tränger jag mig inte med massa barnvagnar bland äckliga tomtar för att köpa bränd knäck. No way in hell...


Och på tal om det här med jultraditioner, vad har ni för traditioner som är viktiga för er?

Mina är följande:

Ris ala Malta
Kardemummakaffe
Pizza på juldagen/annandagen
Pysselkväll
Glögg i mängder
Likör i mängder
Julshopping i nån annan stad, vilken som helst
Personliga julklappar


Vad jag däremot inte pysslar med till jul är:

Prydnadstomtar och änglar
Äcklig julmat som sill, tunga, grisfötter och annat snusk
Kalle Anka på julafton
Uppesittarkväll med Bingolotto(eller liknande)
Dans runt julgranen
Nån som är utklädd till tomte
Och skyltsöndag då


Finns säkert mer, men det här är vad jag kommer på nu.
När jag var mindre tvingade jag alltid min brorsa att lyssna på julevangeliet varje söndag i advent. Jag läste och han fick lyssna. Det blev dock en tradtion som tog slut då vi båda egentligen tyckte att det var skittråkigt. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback