Att komma över nojjor och bota tristess

Telefonhataren har snackat en hel massa med toy ikväll. Konstigt men sant.

Jag börjar sakta med säkert komma honom mer och mer in på livet och förstå varför han är som han är. Haha.. :P
Nä, seriöst. Jag beundrar honom något så fruktansvärt faktiskt.
Han är så mogen och verkar verkligen vara en genomgod människa. Inte alls självupptagen eller ego. Motsatsen till mig med andra ord.

Jag förstår varför han blivit som han blivit, samtidigt som jag förstår att han lika gärna hade kunna bli precis motsatsen. Det var dit han var på väg från början nämligen...
För att göra en lång historia kort så har han inte alltid haft det så lätt.

Det kliar i hela kroppen av tristess och rastlöshet. Det finns inget värre än hösten och början på vintern. Först till nyår brukar det vända. Dessutom är hösten kopplad till dåliga minnen för mig. De kanske värsta sakerna i mitt liv har hänt på hösten. Usch för hösten!

Men jag måste säga att Stockholmstrippen inte kunde komma mer lägligt. Behöver komma bort ett tag och göra saker. Fast jag vet vilken tomhet som alltid kommer när jag kommer hem. Det finns inget värre än att komma tillbaka till en tom lägenhet och en trist vardag efter att ha umgåtts och gjort saker konstant under en period.
Jag skulle gärna resa hela tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback