Bättre än frisörschampo

När jag ändå är inne på kosmetik och hudvård så vill jag snacka lite schampo också.

Jag har testat det mesta. Frisörschampo, mjällschampo, "matvaruaffärsschampo", billigt, medel, dyrt...you name it!
Vissa har varit bra, andra mindre bra.
Kan inte säga att jag tyckt att frisörschampo har övertygat heller. Inte som för vissa som inte kan tänka sig annat.

Men nu har jag kommit på lösningen. Den perfekta kombon.

Jag har köpt ett superbilligt schampo i Finland. Mest för flaskans skull. Som en kul grej liksom.
Cederroths tillverkar det och det heter Suomalainen schampoo. Det kostar väl drygt en tia och finns i vanligt, björk- och tjärschampo.

Jag tycker bäst om koivu(björk). Tjära luktar lite för mycket bränd korv.
Så jag brukar växla mellan Suomalainen, H&S mjällschampo och Elvitals röda. Till det ansänder jag antingen mjällbalsam eller efterbehandling från hårfärgning.
Den kombinationen är bättre för mitt hår än alla frisörprodukter. Och då får "experterna" säga vad de vill!

image611


Barnschampo, honungsbalsam(som jag måste testa!), vanligt schampo, vanligt balsam, tjärschampo och min favvo björkschampo.

Erkänn att flaskorna är sötast?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback