Förbannad, ledsen och arg

Det kan hända att jag har betett mig som ett svin många gånger, det vet jag. Men när folk hycklar och beter sig illa mot min mamma, det kan jag inte ta!
Jag är så jävla förbannad att tårarna bara sprutar!

Jag skiter i att mina föräldrar är skilda. De har ändå alltid bråkat när de var gifta. Jag vet att vi inte är perfekta familjen, snarare långt ifrån. Men när de värderingar man är uppfostrad till helt plötsligt inte gäller längre, utan man kan börja bete sig precis hur man vill, då fan brister det för mig. Då vet jag inte längre vad jag ska tro på.

Jag har haft en bra uppväxt, med bra värderingar och en normal uppfostran. Har lärt mig visa respekt, säga min mening och ta hand om mig själv. Kan inte klandra mina föräldrar på nåt sätt. Det är först nu jag börjar tycka saker och ting är jävligt jobbiga.

Om man har barn ihop, oavsett om man är gifta, skilda eller vad fan man nu är, så är man ändå sammankopplade. Den personen kommer ändå alltid att finnas i ditt liv, vare sig du vill det eller inte.
Varken min mamma eller pappa är troligtvis lätta att leva med, och jag vet att de kan vara enerverande ibland. Men visa lite respekt för fan! Man kan inte bete sig hur som helst och sen tro att allt ska vara bra.

Den här resan till Stockholm kunde egentligen inte komma mer lägligt. Bort från skiten, om än bara för några dagar, det behövs!

Och när det gäller ikväll vet jag i alla fall vad jag ska sysselsätta mig med. Ska öppna mitt feta barskåp och dricka mig redigt full.
Vi tar alla tag i våra problem på olika sätt.

Kommentarer
Postat av: teresa

inte samma problem. men problem. alkohol även här. skål!

Postat av: L8

Skål!

2007-10-27 @ 21:21:25
URL: http://kamphund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback