Ny vecka...

...men ingen ny energi.

När jag stod och diskade nyss ringde det på dörren. Trots att jag hade hårtvättsturban och bara morgonrock öppnade jag. Det var nån kille( man? gubbe?) som ska fixa med fönsterna här imorrn. Jag blev först skitskraj att han hade tänkt göra det idag istället, för det har jag verkligen inte tid med, men han ville bara ställa in några glasrutor.
Hur som helst, jag tror att han blev mer rädd. Han ursäktade sig för att han störde i duchen och såg mer eller mindre livrädd ut. Saken är den att det var säkert två timmar sen jag hade duschat, men jag hatar att klä på mig i onödan hemma. Haha..
Som våran stackars vaktmästare som har kommit hit mer än en gång när jag inte hunnit klä mig. Han har numera börjat ringa före... :P

Idag är det bara renovering och städning på schemat. Taken ska målas och tapeterna ska jag också försöka få upp på väggarna. Som tur var kommer mamma förbi idag med och hjälper till. :)
Sen måste i princip varenda pryl här hemma dammtorkas efter all slipning.
Badrummet är städat klart, och i köket måste bara golvet torkas. Sen är det trappen, hallen ner och uppe, sovrummet och vardagsrummet kvar. *suck*
Dessutom måste jag ta ner alla gardiner, blommor, lampor osv från fönstern ikväll. Just pga att de ska sätta in ett extra glas imorrn.

Kul dag...not.

Men om exakt en vecka är jag i Stockholm för några dagar. Ska verkligen bli skönt!
Se Magnus Betnér, shoppa, äta god mat, festa och bara njuta. Underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback