En kärlekssaga i Stockholm

"Djurgårn brinner redan i september i år
Kylan kom och luften blev så klar
Dom röda löven faller ner
på gången där jag går
med mitt kaos
och min jakt efter hållbara svar"


Jag längtar så oerhört mycket till Stockholm. Det gör jag alltid på hösten. Stockholm är min höststad, precis som Göteborg är min försommarstad.

Kyliga vindar, blöta kvällar och en varm kopp kaffe på Söder.
Stockholm är aldrig så vackert som på hösten.

Jag har inte inplanerat någon resa dit i höst, men jag känner att jag behöver det. Träffade en vän igår som jag beklagade mig för att jag inte kommer att resa någonstans före jul. Hon sa: "Men du som alltid åker hit och dit".
Ja, precis. Jag mår bäst av att flänga runt. Blir galen av att stå still. 

Att vakna upp i vimmlet av bilar, människor och avgaser, det är det vackraste som finns. Bodde vid Klarabergsviadukten en gång. Taxibilar hela nätterna, resenärer och människor runt hotellen. Underbart. Jag sover aldrig så bra som då.
Jag hatar när det blir för tyst och lugnt. Som där jag bor nu.


image549


Ge mig en höstdag, kväll och natt i Stockholm.
Och jag blir nöjd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback