Farbror doktorn

Jag har skickat iväg toyboy till sin brorsa. Jag ska ju och kolla upp knölen på mitt ögonlock hos farbror doktorn, och jag vet inte hur lång tid det tar. Dessutom ska jag passa på att göra lite ärenden också.
Kul för honom att sitta här då liksom. :P


Jag hatar vårdcentraler och sjukhus. Inte för att jag tycker att det är särskilt läskigt att just gå till doktorn, utan för att jag är grymt paranoid och hypokondrisk.
Jag hatar att folk hostar, spyr och har sig där. Tänker hela tiden på att jag säkert också kommer att bli smittad. :S
Och seriöst, de som jobbar där, hur är det möjligt att de inte är sjuka jämt?


Kom att tänka på en låt också...

"...samtidigt i min favoritfåtölj
sitter jag blickstilla
snöar på tiden som gått
och hur allting gick till
jag tänker på lukten i rummet hos doktorn
proverna skulle skickas upp till stockholm
men han lovade mej också
svaret skulle komma snart det var bråttom
med klibbiga händer sitter och väntar
på ett sketet brev
varesej bulan på min arm är god eller ond
så vill jag veta det
vill veta det nu
kan inte bärga mej en enda minut
det känns som timmar dagarna veckorna går
denna väntan är sjuk
men så hör jag ett ljud i trappen
kan det vara felaktigt jag hör
jag vågar knappt titta
men måste i alla fall snegla på min dörr"


Nej, nu måste jag fara!

Kommentarer
Postat av: Stardollcodes

Hello! If you want exchange links with my website, contact me please. I can install your link


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback