Hälsotips från mig?

Let's face it, jag har blivit knäpp. Och då menar jag inte bara lite wacko utan nästan i klass med Anna Skipper.

Har ju som sagt haft en del problem med magen på sistone, och helt ärligt har väl inte min kropp mått särskilt bra i övrigt heller.
I går morse var jag därför och inhandlade diverse hälsoprodukter.
Förutom färsk frukt(som jag hävdar alltid är bra) så köpte jag multivitaminer, äppelcidervinäger och linfrö. (Silica-tabletterna på bilden köpte jag några dagar tidigare.)

image548

Silica
Innehåller öljäst och alger och är som sagt var både bra för hud, hår och naglar. Står att det ska minst en månad tills resultatet märks, men vet ni vad? Jag har fått utväxt bara under de här dagarna jag har använt det nu, och naglarna växer som ogräs! Även min bror har använt dessa lika länge och han märker samma resultat. Strange...

Multivitamin brustabletter
En tablett innehåller dagsbehovet av B, C, D och E-vitaminer. Dessutom smakar det nästan i princip som Fanta. Ett plus i kanten!

Linfrö
Linfrö innehåller massor med kostfibrer och är bra för magen och tarmarna. Dessutom har det en milt laxerande effekt. Använd en matsked i gröten, müslin, flingorna eller i morgonjuicen. Däremot är det aldrig bra att överdosera linfrön då de i för stora mängder kan vara giftiga och dåliga för kroppen.

Äppelcidervinäger
Äppelcidervinäger är bra för matsmältningen och dämpar hungerskänslorna. Drick en matsked utspädd i ett glas vatten före och efter varje måltid. Före för att dämpa hungern och efter för att öka matsmältningen. Det här tycker jag är det absolut äckligaste, påminne och svagt vin. Men i värsta fall finns det även i tablettform.


Det kanske låter konstigt, men min mage känns bättre efter bara två dagar. Jag tror inte att det är inbillning, utan att det är linfröna som är funkar.
Vitaminerna är inte för magen, utan för allmäntillståndet, för jag kan ju erkänna att varierande kost inte är min straka sida...

Hoppas nu bara att de här sakerna kommer att hjälpa min mage(och mig) att bli mer stabil. För det bästa av allt är att sånt här inte ens är jobbigt, vitaminerna och linfröet behövs ju bara tas på morgonen. Silica-tabletterna ska tas in tre gånger per dag i samband med måltider, så det är lätt att komma ihåg. Vinägern däremot är absolut värst, den smakar urk och är ju liksom jobbig att ta med sig om man ska äta någon annanstans än hemma.

Kommentarer
Postat av: teresa

jag föredrar Psylliumfrön framför linfrön. har också en laxerande effekt, men även en förstoppande om det skulle vara det man behöver. de anpassar sig. asbra. finns både mörka och ljusa. jag kör på mörka, annars blir det räser i magen...
har en mag- och tarmsjukdom som gör att jag har rätt konstanta problem med magen.

Postat av: Gautehelen

Great Job!Been putting down Torginol for 20 years,Nice to see a sight that i can relate too.

2010-05-05 @ 09:49:16
URL: http://gautehelen.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback