Inte ett ont ord

Ibland är det jobbigt att tiden går så fort. Ikväll är en sån gång.
K står i duchen, vi har sett
"Upp till kamp", lyssnat på Lundell och käkat god mat.
Imorrn åker han tidigt. Jag ska jobba och han ska hem till Umeå.

Det är svårt när man träffar någon ny och inte kan hitta på spontana saker. Bara träffas en kväll och gå på bio eller supa till. Nej, allt måste planeras. Man är aldrig ledig samtidigt och ingen av oss får ut speciellt mycket av att snacka i telefon. Ingen av oss gillar ens att prata i telefon.

K är så mogen, trots att han är så ung. Ibland känns det som att han är mycket äldre än mig. Som ikväll, jag menar vi har sett ett program som utspelar sig på 70-talet och lyssnat på gubbrock. Och det var hans idé...
Men jag gillar det. Drömkillen är trots allt en intelligent(eller rättare sagt allmänbildad och småkulturell) badboy. En smånördig hårding. Så länge det inte går till överdrift. Någon av sidorna.



"Det är sant
att jag knappast trodde
att vi två skulle träffas
men nån ville nåt annat
och jag är glad för det"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback