Kanske får jag drömma om heta danskar i natt?

Började åtta imorse. Pallar inte sånt längre. Är dödstrött, grinig och hungrig redan vid tio sådana dagar. Dock är det ju skönt att sluta tidigt, speciellt då det är fredag. :)

Men jag gjorde ändå inget speciellt sen. Var för trött. För som sagt började jag åtta, efter kanske fyra-fem timmars sömn. Var till mamma och brorsan en sväng. Eller några timmar.
Körde lite bil, såg på tv, lyssnade på musik, tog en drink och snackade en massa skit. Det min familj gör bäst med andra ord. :P

När jag kom hem däckade jag framför tvn med en påse cheez-balls, pepsi och ett tokgammalt avsnitt av Rejseholdet(Mordkommissionen). Hade glömt hur fruktansvärt bra den serien var. Beck släng dig i väggen! Har förmodligen redan sett varenda avsnitt, men lite Mads Mikkelsen på fredagskvällen har ingen dött av. ;P Speciellt inte en kedjerökande Mads med rapp käft och backslick som bratsen på Stureplan bara kan drömma om.

Det är en också en sak jag gillar med Danmark och dansk tv, alla röker jämt och överallt. Synd bara att de också har infört rökförbud på krogarna nu. Förstår bara inte hur det ska funka i praktiken...
Den danska folksjälen består faktiskt i öldrickande och cigarettrökning, och att förbjuda det är ungefär som att förbjuda svenskar att dansa "små grodorna" och käka sill. Eller okej, det kanske vore ett bra förbud... 

Men nu får jag sluta snacka om sånt, jag börjar bara att längta efter cigaretter och Danmark, och inget är inom räckhåll. :/
Haha...dessutom hör jag just sirenerna från en polisbil. Vilket sammanträffande. :P



image554

Sweet dreams...



Kommentarer
Postat av: alexandra

ok its cool ^^ vad har hänt ananrs idag denna fredag ? :P

Postat av: Marcuszainab

Merci for all the wonderful writings

2009-03-16 @ 10:19:03
URL: http://www.enequist.dk/marcuszainab

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback