American boy

Vissa låtar får en att tänka på eller minnas vissa personer. Det här är en sån låt.
Alltid när jag hör den så börjar jag tänka på en amerikansk kille, Mark, som jag dejtade en kort period. Och när vi snackar amerikaner så är det verkligen dejting vi snackar om. Restaurang, blommor, taxi, dra ut stolen. Hela jäkla paketet. Någonting många i Sverige inte direkt är bortskämda med, kan jag tänka mig. Det är lite gulligt, faktiskt.

Men, en sak med amerikanska killar, det är fan inte många som kan klä sig snyggt! Eller så är det nåt jag har fått för mig av att ha sett alldeles för många hockeyspelare från andra sidan Atlanten som ja, inte direkt har klätt sig så snyggt. Men hockeyspelare kanske inte speglar ett helt lands klädstil...

Det enda jag ångrar är att jag aldrig satte mig på flyget och hälsade på i New Jersey. Men jag var ung och dum. Haha...




"Take me on a trip, I'd like to go some day
Take me to New York, I'd love to see LA.
I really want to come kick it with you.
You'll be my American Boy"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback