Damn you UD!

Kollade på UDs hemsida eftersom att vi åker till Turkiet på måndag. Mest bara för att se om de varnade för nåt eller så, inte för att det hade stoppat min från att resa men...

Anyway, vad jag ville komma fram till var att jag hittade en lista på länder som de avrådde en från att resa till. Jag blev lite ledsen då den innehöll flera länder som jag velat resa till. Jemen och Saudiarabien är sånna platser. Och kanske framförallt Libanons huvudstad Beirut.  

Jag minns att jag såg ett tv-program om just Beirut för några år sedan. Blev helt fascinerad och tyckte att det verkade vara en väldigt vacker stad. Min vän J har varit där med sin familj några gånger och även han har berätta vilken fantastisk stad det är(var?). Okej, det kanske har varir krig där mer eller mindre hela tiden, men ändå, jag har länge velat åka dit. Men nu så krossade UD mina drömmar. Damn you!

Så jag var ju självklart tvungen att googla. Lite skillnad på den övre och den nedre bilden kanske...





Kanske drömmer jag om konstiga resmål och platser. Men jag vet nog vem jag har det efter. Min morfar ville ta med sig min mormor och deras två små barn och flytta till Algeriet(tror jag det var i alla fall) mitt under brinnande krig. Behöver jag säga att mormor vägrade?

Ja, ja...kriget måste väl ge sig nån gång. Eller så får jag börja fundera på nya resmål...

Kommentarer
Postat av: Yer captain

fin stad, de har byggt upp den igen. men shiamuslimerna har förstört allt igen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback