Hemmafru today

Idag har jag mest hemmafrusysslor att uträtta. Om jag hade en man dvs... Men jag hade tänkt städa lite och tvätta ikväll. Dessutom har jag bjudit in mamma och brorsan på middag. Han flyttar ju imorrn så.
Vet ni vad det skumma är? Jo, att ibland får jag infall och älskar verkligen att pyssla på hemma. Plocka upp saker som är på fel plats, diska, dammsuga, göra fina dukningar och laga middagar. Sånna gånger tänker jag att det lätt vore värt att vara hemmafru. Jag menar, why not? Det är ju också ett jobb.

Men, åter till middagen. Vad ska jag bjuda på då?
Jo, jag tänkte mig lax. Ungsstekt lax med rostade grönsaker, en ljummen potatissallad(kanske arabisk?) och en kall fräsch sås. Allt för att förlänga sommaren liiite åtminstone. Och för att jag är lite smått less på tung fet mat just nu.

Later!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback