Jag drar...

"Jag kanske köper lite plattor
i Amsterdam
Jag kanske lägger mej å glassar
på Koh Pangan
Jag kanske ställer mej å skriker
på Machu Picchu
Sätter ut skiten i
Mogadishu
Jag kanske klättrar upp i en palm
på Sri Lanka
Chillar på en fönsterkarm i
Casablanca
Tar en sväng
till en viss stad i Mali
Kanske blir beng en hel dag
på Bali"

Nja, det kanske var att överdriva lite. Men alldeles snart drar jag i alla fall. Först blir det tåg ner till Linköping. Med tanke på allt man läst om SJ på sista tiden så är det bara en bonus om vi är i tid till bytet i Västerås. I Linköping ska vi i alla fall se Deep Purple på fredag. Det är därför vi ska dit. Men jag hoppas ändå hinna hitta nån kul affär eller nåt. Om det finns där?
Övernattar där en natt innan vi tar bussen till Stockholm, eller närmare bestämt Frihamnen(för visst var det därifrån färjan gick? Hm...) och färjan till Riga. 18 sköna timmar på båten. Jag älskar verkligen Finlandfärjor! Även fast det här är Lettlandsfärjan men...
Efter en partynatt på båten så blir det tre nätter i Riga. Vi ska (förhoppningsvis) träffa några vi känner där, shoppa massor, dricka drinkar och uppleva lite kultur. Jag tror att det kommer att bli riktigt bra! Som sagt, det finns tydligen över 300 skoaffärer vilket bådar gott i alla fall...
Sen 18 timmar färja tillbaka igen och efter det har vi en hel dag i Stockholm innan tåget går hem igen. Har tänkt göra en visit på Söder, besöka diverse favoritbutiker och äta på min favorirrestaurang i Sthlm. Eller en av dem i alla fall. Haha...

Som sagt, blir en del flängande, men jag tror att det är värt det. Jag tror också på bra shopping och nya upplevelser!
Kanske hittar jag nån dator nånstans och skriver ett litet inlägg, men känner jag mig själv så kommer jag inte att ha tid. Kommer hur som helst tillbaka 15/8 om allt går som planerat...




Kommentarer
Postat av: teresa

jag skulle ha åkt till riga förra sommaren med dåvarande pojkvännen som är lett. han far bor i riga. jag ångrar att jag inte åkte. men jag hade inga pengar. får bli en annan gång. Det jag minns från språket är typ bara Mani sauc Teresa (jag heter) och Es tevi mīlu (jag älskar dig).

Ha det gött!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback