Kultur och sånt

I'm back! Har i och för sig inte varit borta mer än en dag, men tillbaka är jag hur som helst.

Igår var jag som sagt en sväng norrut. Närmare bestämt till Piteå och Luleå. I Piteå var vi en snabbis till ett museum och såg en utställning om Andy Warhols skivomslag. Han har gjort en hel del snygga omslag den där mannen.
Hann även med en inredningsbutik där jag köpte ett fat i samma mönster som mina kaffemuggar. Snyggt!
Efter Piteå åkte vi vidare norrut till Luleå. Gick i affärer. Käkade lunch. Och ja, gick i fler affärer. Köpte en papperskorg, en kofta och något mer...tror jag.

Idag är det mer kultur som står på schemat. Ska med brorsan på en utställning här i stan. En fotoutställning. Ibland är det bra att ha en kulturell och konstnärlig bror, för helt ärligt, hur många konstutställningar och gallerier skulle jag besöka annars? Var till och med på ett galleri i Riga där en jätteduktig konstnär från Azerbaijan ställde ut. Och jag gillar faktiskt att titta på konst. Snygg konst som tilltalar mig. Sen att jag inte kan nåt om konst, det är en annan sak...

Jag kan inget om musik heller. Ändå nöter jag Kleerups platta på högsta volym just nu. Jag gillar den, verkligen! Och jag älskar musik. Men att jag inte kan något om det rent tekniskt, det är en annan femma... Det är inte så viktigt för mig. Jag har mina bongotrummor som jag misshandlar ibland, det räcker för mig.


Love You Live  Rockbird


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback