Morgonrutiner

Oj vad trött jag är. Riktigt jävla trött. Ändå sov jag gott i natt. Vaknade i en varm säng av att regnet smattrade mot förnsterbläcket. Visst, jag gillar att somna till regn...men vakna? Nja, det är inte det ultimata.


Jag började tänka lite på det här med morgonrutiner. Vissa ska både hinna duscha, äta fetaste frukosten och typ träna på morgonen. Hur orkar de?
Själv duschar jag oftast på kvällen. Vilket i och för sig ofta resulterar i att jag vaknar med största krullet. Annars är det kaffet och morgonciggen som är viktigast. Får jag inte kaffe på morgonen är hela dagen förstörd. Hjärnan funkar inte utan det. Sen måste jag alltid spela musik på högsta volym också. Peppande musik. Funkar liksom inte med lugna ballader utan lite tempo och rythm behövs. Kul för mina grannar... När jag klär mig, sminkar mig och fixar håret behöver jag musik som inspirerar dagens stil. Det låter kanske konstigt, men har jag t.ex. tänkt klä mig i lila t-shirt och svarta jeans och platta håret så måste jag lyssna på musik som ger mig den känslan(vad det nu är för känsla?). Kan inte ge några konkreta exempel på det, utan det är bara vad som känns rätt för stunden.

Haha...nu tror ni säkert att jag är ännu knäppare än vanligt. :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback