Triangeldrama

Fick ett sms från min vän J för ett tag sedan. Han tyckte att vi skulle dricka drinkar och röka i kapp ikväll. Vem kan tacka nej till det liksom? Så jag svarade att om han fixade groggvirke så skulle jag sprätta första flaskan med lettisk vodka.

Just som jag skickat iväg sms så ringer M. My x-boyfriend. Han undrade om jag hade några planer för kvällen, eller om vi skulle hitta på nåt. Hade det varit någon annan så kunde jag bara ha sagt att han också var välkommen hit. Men nu finns det ett problem...

Jag och M gjorde inte direkt slut på ett odramatiskt sätt. Det var inget vänskapligt gemensamt beslut, utan riktigt jobbigt och struligt. Jag blev förbannad på hans sätt att hantera situationen och ville hämnas samtidigt som jag visade att det verkligen var slut, på riktigt. Sagt och gjort, jag hämnades genom att börja "umgås" med en av hans bästa vänner och värsta konkurrent. En kille som han hatade och älskade på samma gång, och som jag egentligen tror att han önskade att han själv var mer som. Killen i fråga var J. Och det värsta av allt, det skulle visa sig att jag och J gillade varandras sällskap mer och mer och att vi skulle bli riktigt bra vänner istället.

M och J är verkligen inte vänner längre. Av olika anledningar, men just den här händelsen har stor del i det. Nu är det snarare bittra fiender och tål inte att vara i varandras närhet.
M blir fortfarande förbannad när jag umgås med J, för han säger att han har dåligt inflytande och "inte är bra för mig". J i sin tur förstår inte varför jag umgås med M som han tycker är en riktig tönt.

Jag är feg. Och vågade faktiskt inte säga till M att jag skulle umgås med J ikväll. Istället sa jag att jag skulle umgås med en tjejkompis och ha tjejkväll. Men hey, ibland anser jag att vita lögner är "nödvändiga" och det var ju bättre att inte göra M besviken eller förbannad, för hans egen skull...intalar jag mig själv. För egentligen, vad spelar det för roll om jag dricker drinkar och snackar skit med en tjejkompis eller en 1,90-lång muskulös libanes? Det är ju bara kroppshyddan som är skillnaden...eller? :P

Ja, jag är feg. Sorry.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback