Till mina vänner och min familj

Jag kanske inte har massor av vänner. Snarare några få väl valda riktigt bra vänner och en hel del mer eller mindre ytligt bekanta.
Jag behöver heller inte ha människor omkring mig 24 timmar om dygnet, utan trivs väldigt bra själv också.

Men, trots det så betyder mina vänner väldigt mycket. Jag kanske inte alltid ger dem den cred de förtjänar, men ni som läser ska i alla fall veta att ni betyder väldigt mycket för mig, även om jag inte träffar er varje dag.

Jag tänkte på det här ikväll när jag och J bara hängde här hos mig och slötittade på tv och snackade skit. Fan, vad skulle jag göra utan den mannen? Och vad skulle jag göra utan er andra? Jag är inte stolt över hur jag betedde mig, men jag är så glad att jag gjorde som jag gjorde när det tog slut med M, för annars hade jag inte fått en sån underbar vän som J. Det är rätt så sjukt när jag tänker på det...

Anyway, all cred till er, mina vänner och min familj!

Mamma tillhör båda kategorierna, och hon är den bästa i hela världen. Hon får heller inte den uppskattning hon förtjänar, och hon läser inte det här så hon får inte veta det nu heller, men jag vill i alla fall att ni ska veta. Den dagen jag får möjlighet att ge igen allt hon har gett mig så ska jag göra det, för mamma är värd allt! Hon har alltid varit givmild och gjort så gott hon kunnat för att hjälpa mig och min bror, med allt mellan himmel och jord, trots att resurserna ibland har varit knappa. Och inte nog med det, hon har även gett oss en tro på oss själva, skinn på näsan och modet att stå på oss och säga ifrån när saker och ting inte stämmer. Vi har fått lära oss att vara stolta över våra rötter och aldrig glömma var vi kommer ifrån. Och det mina vänner, kan man inte köpa för alla pengar i världen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback