Vardag...fast det är söndag

Det här har verkligen varit en innehållsfattig dag. Var och hämtade en soffa som brorsan har köpt till lägenheten i Umeå. Sen var jag och mamma en snabbis på stan. Köpte tyg som ska bli nya köksgardiner. Nice värre. Stannade hos mamma en stund efteråt och snackade lite strunt och kramade Timo. Ja, vad har jag gjort mer? Tvättat arbetskläderna, diskat och städat lite. Kul va? Nja...men det funkar. Min trötthet verkar inte vilja ge sig så jag kände att det var en ganska lagom dag.

Imorrn jobbar jag. Lång dag. Samma sak på tisdag. Eller den dagen är faktiskt ännu längre. Sen såg jag att min chef hade skrivit upp extradagar på mitt schema veckan därpå. Hela veckan. Bara eftermiddagar. Utan att fråga. Ska klaga lite och säga att jag faktiskt vill vara ledig en dag, för annars hinner jag ju fan inte med nåt om jag ska jobba till sju eller halv nio varje dag. Men, jag ska faktiskt försöka jobba så mycket som möjligt framöver och försöka spara lite pengar. Det är planen. Men det är ju inte i Kina jag jobbar för det...

Nej, nu är det nog med trist vardagssnack. Sängen lockar enormt mycket, så jag tror att det blir en dejt.
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback