Julmat

Jag gruvar mig för att gå till jobbet idag. Det är glashalt och osandat ute. Och med tanke på hur klantig jag är så kan ni ju själva försöka lista ut hur det kommer att sluta.

MEN, nu har i alla fall lite snö regnat bort, vilket gör mig väldigt glad! Kanske, kanske, kanske får vi en grön jul. *hoppas* Och i så fall kanske jag grillar shish kebab på balkongen på julafton. Håller nämligen på att fundera ut vad jag ska laga för julmiddag. Blir någon form av "julbord" fast utan julmat... Jag har i alla fall bestämt mig för att göra min libanesiska kyckling, fast med apelsin istället för lime(apelsin tillsammans med den speciella kryddblandningen kommer faktiskt att kännas väldigt juligt), arabisk potatissallad och någon form av lax. Till efterrätt blir det riz bel halib med en hallonsås som jag fått recept på. Sa jag att jag älskar mat från mellanöstern? Haha...
Men det är en till fördel med att skippa julmat på julafton. Man slipper stå och trängas och slåss om de sista skinkorna, den gravade laxen och de äckliga färdiga salladerna. Istället kan man välja bland olika sorter av fetaost, salami och bönor. Helt lovely! Dessutom, hur gott och lyxigt är det egentligen med klassisk julmat?

Idag är det min tur att skrapa triss i vår julkalender på jobbet. Håll en tumme för mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback