Mardrömmar?

I natt drömde jag att jag var gravid. Jag visste inte vem pappan var, men jag visste att ingen av alternativen skulle ställa upp som pappa. Det var för sent för att göra abort och jag var bara jättedeppig. Jag ville väl ändå inte ha ett barn med någon som jag inte var gift med, eller ens tillsammans med. Det vill jag inte i verkligheten heller. Först giftemål och sen barn, det har jag alltid sagt. Därför skämdes jag så enormt mycket, och jag drack tom alkohol på en fest för att jag inte ville förklara varför jag inte gjorde det. Vaknade kallsvettig och insåg att om jag skulle få barn på det sättet så skulle jag förmodligen göra abort. Det kanske låter hemskt och väldigt egoistiskt, men jag skulle aldrig vilja behöva förklara för mina framtida barn att jag inte vet vem deras pappa är eller att han inte vill ha med dem att göra. Visst, man kan skiljas även om man är gifta och ens make kan vara en dålig pappa, men då har man åtminstone försökt.

Kommentarer
Postat av: dragana

de är smart tänkt! beundrar di


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback