I want a brand new house on an episode of Cribs

När jag var 16-17 kände jag en del människor i Boden. Mest partyfolk. Killar som festade runt i olika städer längs Norrlandskusten varje helg.
Killen jag kände bäst(förutom min kille då) hette Emil. En player ut i fingerspetsarna. Pluggade ekonomi, jobbade som säljare, gillade dyra kläder, snabba bilar, lyxiga drinkar och snygga tjejer. Han passade verkligen inte in där uppe i döda Boden(ursäkta om jag säger det, men Boden är riktigt dött).

Hur som helst, genom företaget han jobbade för fick han ett erbjudande om jobb i Stockholm. Högre lön, tjänstebil, hjälp att fixa bostad. Smart och slipad som han var så sa han att han var tvungen att fundera lite på det, för "han trivdes ju så bra i Boden". På så sätt fixade företaget en lägenhet med bättre läge och VIP-biljetter till DIF:s alla hemmamatcher. 

Pratar med honom på telefon och MSN ibland, och har även träffat honom en gång i Stockholm. Han lever fortfarande samma player-liv, fast lyxigare. Kör finare bil, festar på Stureplan, köper dyrare kläder och "leksaker", knullar snyggare tjejer.
Ytligt?
Ja, kanske det.
Men samtidigt kan jag avundas hans liv. Och inte bara för att han festar med rätt folk eller har gatans snyggast bil, utan mest för att han verkligen har satsat på sina drömmar. Trots att han är född och uppvuxen i Boden med "vanliga" föräldrar så har han aldrig riktigt passat in där. Alltid strävat efter nåt mer. Och till skillnad från de flesta Stureplan-brats med förmögna föräldrar så har han verkligen jobbat hårt. Kämpat för att vara där han är idag.
Han är samma Emil, men i Armani-kostym och Gucci-skor. Vi skrattar fortfarande åt gamla minnen, han håller fortfarande kontakten med sina Boden-vänner och har båda fötterna på jorden. Han glömmer eller förnekar inte sitt ursprung.

Kom att tänka på honom när jag hörde
den här låten på MTV idag.

" ?Cause we all just wanna be big rockstars
And live in hilltop houses driving fifteen cars
The girls come easy, and the drugs come cheap
We'll all stay skinny, ?cause we just won't eat
And we'll hang out in the coolest bars
In the VIP with the movie stars
Every good gold digger's
Gonna wind up there
Every Playboy bunny
With her bleach blond hair"


Ytligt?
Ja, visst!
Men det är hans liv och hans sätt att leva det på.
Fler borde försöka göra det de vill med sitt liv, och det inkluderar även mig.


 

Kommentarer
Postat av: Emil (huvudpersonen)

"En player ut i fingerspetsarna", you know me babe! ;) Du har inte förtalat mig iaf. Låten är ganska bra också...my life you know. ;) Sköt om dig tills vi hörs nästa gång gumman! *kram*

2008-02-04 @ 20:22:52
Postat av: L8

Bra att du tycker så. Var rädd att du skulle bli lite kinkig... :P
Kram på dig med!

Postat av: L8

Bra att du tycker så. Var rädd att du skulle bli lite kinkig... :P
Kram på dig med!

2008-02-04 @ 20:49:50
URL: http://kamphund.blogg.se/
Postat av: Eldarlinea

Great site

2009-01-19 @ 12:58:05
URL: http://eldarlinea.20six.fr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback