Oj då, råkade jag kränka någon småbarnsförälder nu?

Är man sugen på att diskutera eller bara göra människor riktigt förbannade ska man ta upp ämnet barnbidrag/månadspeng.
Tro mig, jag har testat det mer än en gång. Och jag har ju inte ens barn, och det har en tendens att göra människor ännu mer pissed.

Men jag kan inte rå för att jag tycker att det är hemskt när föräldrarna går ut och äter eller köper kläder till sig själva för barnbidraget. Det märks så tydligt när barnbidraget har kommit, och det är jävligt skrämmande...

Och tycker man inte att det är nåt fel med att föräldrarna sparar bidraget till sina barn, jag då är man också konstig.

För att inte tala om hur fort barnen borde få handkas med sitt barnbidrag. Oj, oj...det upprör!

Men ibland tycker jag att det är förbannat kul att reta upp folk, och kanske i synnerhet småbarnsföräldrar(mammor?) som tror att de äger hela världen med sina gigantiska barnvagnar, läckade bröst och stinkande blöjor. Missförstå mig inte, oftast tycker jag inte illa om barnen(även om det också händer), utan mest om deras föräldrar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback