Renoveringsabstinens

Det verkligen kliar i fingrarna att få börja renovera vardagsrummet. Och allt ska verkligen renoveras. Taket ska målas, väggarna tapetseras och golvet bonas. Ny bokhylla, tvbänk, gardiner, gardinstång, dukar, krukor, kuddar, "prydnader" och förhoppningsvis matta och plädar.
Det enda som kommer att vara kvar är soffan, soffbordet, matbordet med stolar, stereobänken, pallarna och lite småsaker.

Renoveringsabstinensen blev lite bättre igår då jag och Matilda målade hos dem, men nu har det kommit tillbaka, och det är värre nu!
Beslutade mig därför att fixa lite i köket. Flytta om lite prylar, ta bort andra och plocka ner lite skrot från kylskåpsdörren. Är verkligen expert på att sätta upp saker där...
Antar att jag ville ha nåt att göra för att slippa tänka på tandsmärtan, som fortfarande är bad trots en hel del knarkande. Kanske blev jag lite hyper av pillerknaprandet också? Förmodligen...

Imorrn ska jag i alla fall köpa gardinstången jag har bestämt mig för och kolla på en matta. Är ju fortfarande sugen på en äkta, men det är dyrt...

En snygg Stelton-termoskanna i grått eller vitt skulle jag gärna ställa in i köket.
Nån som vill skänka en till mig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback