Sometimes I get pissed!

Blev så jävla sugen på kardemummakaffe när jag såg Andra avenyn att jag var tvungen att koka lite. Eller lite och lite, har pimplat en stor kopp med starkade kaffe än vanligt. Gott! Men undra när jag kommer att somna? Haha...

Usch vad hemskt med Hamza. Förmodligen löser det sig ju, men ändå. Gillar Hamza ju... Och på tal om uppehållstillstånd, asyl och sånt där. Jag tycker att det är rent förjävligt att det ska ta så lång tid innan en person får veta om den får stanna i landet eller inte. Och då tänker jag inte bara på Andra avenyn, utan hur det är i verkligheten. Sånt borde man fan få veta fort! Och sen klagar vi "duktiga svenskar" över att invandrarna inte vill lära sig svenska, utbilda sig eller jobba. Konstigt då? Jag skulle fan inte anstänga mig och försöka lära mig ett nytt språk eller söka jobb om jag inte visst hur länge jag skulle få bo kvar. Och seriöst, hur lätt är det att få jobb egentligen? Nej, vissa saker gör mig bara så förbannad!
Sen finns det självklart invandare som ändå lär sig svenska och vill jobba. De ska ha en stor eloge, för jag vet inte om jag skulle palla samma sak.

Nu ska jag fortsätta att se lite på tv, och försöka somna sen. Vi får se hur det går...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback