Fläskkött vs nötkött

Som jag skrivit någon gång tidigare så kan man bli tunnhårig av fläskkött. Risken är absolut inte stor, men den finns. Kanske är det lika löjligt som att man kan få cancer av potatis, men tro mig, min värsta mardröm är att bli tunnhårig. Då skulle jag verkligen bli deppad for life.

Igår åt jag pannkaka till lunch och pasta med en vegetarisk sås till middag, dvs inget griskött(eller kött överhuvudtaget). Idag tänker jag käka pannbiff med lök och makaroner, både till lunch och middag. Ingen gris idag heller.
Som tur var har jag börjat gilla nötkött såsom oxfile, entrecote osv mer än fläskfile. Förr tyckte jag mest att sånt kött var segt och tråkigt, men nu har jag alltså ändrat mig.

Vad jag ville med det här inlägget? Inget mer än att visa vilken duktig människa jag är. Haha...

(Nötkött är säkert mindre nyttigt egentligen, men det skiter jag i för jag vill inte bli skallig!)




Kommentarer
Postat av: Olle

Prisskillnad också, och det där med håret tror jag föga på.

Postat av: L8

Prisskillnad är det såklart. Men varför äta äckligare mat bara för att det är billigt?

2008-01-25 @ 13:01:29
URL: http://kamphund.blogg.se/
Postat av: Abdirahmantilda

Sehr schon, gut gemacht

2009-01-08 @ 09:19:05
URL: http://abdirahmantilda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback