Istanbul kanske?

Nu vet jag var jag vill resa i vår/sommar. Jo, till Turkiet! Men inte nån bad- och turistort som typ Antalya eller Marmaris, utan till Istanbul. Besöka Hagia Sofia och Blå moskén, köpa kryddor och nötter på kryddmarknaden, se sultanens palats, äta god mat, bada turkiskt bad, dricka massor av turkist kaffe och raki och spendera alldeles för mycket pengar på shopping. Har länge velat resa till Marocko, men när jag tänker efter så verkar Istanbul mer lockande. Det känns på något sätt mer komplett och passande, just nu i alla fall.

Och som sagt, typiska charterorter lockar inte. Vill se en "riktig" stad, med lokalbefolkning(ca 10 000 000 i Istanbuls fall...) och inhemsk mat. Sol får man hur som helst, men man slipper steka sig med massa andra svenskar och norrmän.

Men dessvärre så är det inte jag som bestämmer om det blir Turkiet eller inte. Jag har inga pengar till någon resa överhuvudtaget, så jag antar att jag får hoppas bara...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback