Lite sisu så är saken gjord

Hemma från vår lilla tripp nu. Eller har väl i och för sig varit det sen åtta men...
Blev en del shoppat, men inte jättemycket. Lite sprit, lite Sisu horna, schampo, munkar, tobak...ja, och så lite saker från IKEA och Fabriksbutiken också.

Har sett på boxning och satt ihop
dvd-hyllan jag köpte på IKEA. Folk klagar alltid på att det är så hemskt och tråkigt att sätta ihop möbler, men jag tycker faktiskt att det är rätt så rofyllt och lite som terapi. Sen ser man ju verkligen ett resultat av brädbitarna också.
Dock måste jag ändå få säga att det är skillnad på kvalitet och...ja, IKEA. Det både känns och syns skillnad. Men efter att jag fått in alla filmer i hyllan blev det snyggt. Bra, bra...

Hittade även ett par snygga silverljusstakar och en vas som jag gillade på samma ställe. De kommer att passa så bra i "mitt nya vardagsrum". Älskade verkligen färgen på vasen. Och inte nog med det, efter IKEA gick vi på Fabriksbutiken och där stod den. Alvar Aaltos klassiska vas i färgen som jag suktat efter! Och färgen passade utmärkt med vasen jag köpt bara en stund innan. Perfekt! Velade mellan den största och mellesta storleken, men kom på att den större förmodligen är mer användbar till t.ex. blommor. Kosta vad det kosta vill! Och billig var den kanske inte...
Men nöjd, det är jag!

image769

IKEA-vasen och Aalto-vasen. Ett perfekt par!
(och ett bevis på att billigt och dyrt kan funka ihop)



Nu ska jag ta mig ett stort glas med 43 och mjölk. Det kan behövas...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback