Saker jag är bra på

Tidigare ikväll pratade vi om saker vi är bra på. Eller, det började med att jag klagade på att jag fan inte kan nåt. Att jag inte har uträttat något i mitt liv.
Men istället för att älta och bli deppad så kom vi fram till saker som vi är bra på.

Och som det ego jag är tänker jag sammanställa mina mer lyckade "sidor" här:

  • Är en riktigt hejjare på att rensa avlopp. Tycker inte att det är äckligt ens.
  • Är bra på go-cart, de gånger jag kört.
  • Har ganska lätt för att förstå dialekter, grannspråk och brytningar.
  • Kan Alkos likörutbud som om jag jobbade där.
  • Krossar motståndet i boxning när jag spelar Wii. Mest på ren tjurighet.
  • Kan en hel del onödigt vetande och mycket om vissa specialintressen.
  • Har (oftast) bra lokalsinne, och memorerar andra städer i huvudet.
  • Är grym på att kakla och foga.
  • Hade lätt för de flesta ämnen i skolan, men intresset brast då och då.
  • Har lätt för att prata med i princip alla typer av människor och är social.

Sen finns det självklart saker som jag är helt usel på. T.ex. att ta order, komma ihåg siffror och årtal, allt som har med balans och motorik att göra, det mesta som har med idrott att göra, komma ihåg saker från filmer jag sett, matte, bilar, att ha karaktär och avstå från saker, mm.

Fast å andra sidan, vad har jag för "nytta" av mina bra sidor i mitt yrkesliv? Vissa saker som socialförmåga, fine. Men t.ex. att jag kan Alkos utbud av likör, kan rensa avlopp och är bra på ett tv-spel?
Haha...

Fortfarande är det enda konkreta jag uträttat mitt körkort. Och hur ovanligt är det att ha körkort liksom?


Kommentarer
Postat av: Abdirahmanellen

Keep the good works comming.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback