Vet ni vad som stör mig enormt mycket?

Jo, folk som hör av sig hela tiden och vill umgås när de har problem, men när problemen är lösta kan de fan inte ens svara på ett sms längre!

Kärleksproblem är det vanligaste. Då ska man trösta och höra ältande dag efter dag, fast man egentligen bara vill säga: Glöm honom och gå vidare! Även om ni blir tillsammans igen kommer det aldrig att bli bra.

Men när de försöker igen, och tror för en sekund att det kommer att funka och hålla livet ut, då hör de aldrig av sig längre. Bara om de "måste" typ.

Skillnaden är att när det tar slut den här gången kommer jag inte stå där med öppna armar och trösta. Det kanske är mitt jobb som vän egentligen, men vad får jag ut av det? Ingenting alls!
Då får hon klara sig själv. Då ska jag vara upptagen med annat och inte ha tid att "hitta på nåt" direkt personen ringer. Hitta på nåt i det här fallet är att återigen överanalysera situationen och hålla med om att han är ett svin. Så fort jag försöker komma in på sånt som jag tycker är intressant och få henne att tänka på annat än exet för en stund, så blir hon tyst, frånvarande och sen börjar tjatet igen.

Gå ut, sup dig apfull, strula med en random kille, glöm och gå vidare!
Det är enda tipset jag har. Och det behöver man inte överanalysera.

Dessutom dör du inte av att vara singel ett tag.
För du och ditt ex, det är historia och alla andra vet att ni aldrig kommer att funka ihop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback