Det värsta med sommaren

Det värsta med sommaren är inte kallt badvatten. Inte pollen heller. Inte ens alla äckliga insekter.

Det värsta med sommaren är att gå och lägga sig. Vem vill sova när det fortfarande är ljummet och skönt ute? Och speciellt här uppe i norr där solen knappt hinner gå ner innan den är uppe på himlen igen.
Får värsta ångesten. Jag vill bara vara ute, ute, ute. Hela tiden. Kvällarna också. Kanske är det därför jag alltid börjar röka när kvällarna blir ljumma och nätterna ljusa. Då har jag liksom en legitim anledning att sitta ute på balkongen till ett-halv två.

Imorrn ska jag äntligen jobba. Eller närmare bestämt gå igenom allt i det nya köket. Men det innebär också att jag måste stiga upp lite tidigare än vanligt. Som arbetslös är det lätt att vända lite på dygnet om vi säger så... Och nu när det är så fint väder dessutom. Min balkong kommer nog att sakna mig i natt. Fast mina cigg är i och för sig slut, och det kanske är lika bra.

Nej, ångesten över att inte kunna vara ute dygnet runt är det värsta med sommaren. Vilket lyxproblem liksom...


image472

Min sommarstad # 1. Göteborg.
Skulle gärna ligga på den där gräsmattan just nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback