Frisörbesök

Sådär, då har jag äntligen bokat in en frisörtid nästa vecka. Sist jag klippte mig var typ förra sensommaren/hösten. Hos en frisör alltså. Klipper mig själv ibland också. Är inte en speciellt flitig frisörbesökare med andra ord. Anledningen till det är främst att jag sällan blir helt nöjd. De flesta frisörer är mer vana med tunnare hår har jag fått för sig. De har sällan en aning om hur hästtagel uppför sig när man inte tokstylar det.

Min hårkvalitet gör det också svårare att välja frisyr. Kan ju inte kolla på vilken svennebanan som helst och säg att sådär vill jag ha det, för det kommer aldrig att se likadant ut på mig ändå. Men jag klagar verkligen inte
på mitt tagel, snarare tvärtom! Jag är faktiskt riktigt glad att håret är tjockt och kraftigt. Är inte direkt avis på de med "skandinaviskt" hår direkt...

Hur som helst, tänker inte göra några större förändringar. Toppa. Klippa upp det lite. Kanske köra på en lite annorlunda avklippning bak. Svårt att beskriva men... Och sen funderar jag faktiskt på att anpassa frisyren till mittbena. Nu kan jag inte ha det för då är håret olika långt på olika sidor. Haha... Men det är liksom enklare att göra om en mittbena till snedbena än tvärtom. Och det är massor av år sedan jag hade mittbena, så det vore kanske lite kul.

Just nu är mitt hår gigantiskt, ostyrigt och vågigt. Den looken skapar man genom att tvätta håret, låta bli att borsta det och bara spraya i lite saltvattenspray. Undra hur fan det ser ut imorgon då jag sovit i den "snygga" frillan...haha.






Mörkt tjockt hår och mittbena.
Snyggt!
(inte för att jag är speciellt lik de här tjejerna men...haha)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback