Långa dagar och underbara klänningar

Blev en lång dag igår. Och även idag.

Var som sagt till Umeå igår. Köpte en t-shirt med katter på Carlings och käkade pizza out in the ghetto. Blev ingen lägenhetsvisning dock. Orkade inte vara kvar så länge, och dessutom hade vi blixtinkallat möte på jobbet. Om sommaren, personalbehov och så vidare. Inte så kul, men nödvändigt.

Idag har jag jobbat drygt 10 timmar. Det känns. Allt-i-allo, dvs jag har sprungit runt som en virrig höna hela dagen. Hittade inget, visste inget, vimsade på och stressade som fan. Det är fucking kaos på jobbet om vi säger så, och då var vi ändå fyra fler än vanligt idag... Mina ben gör ont och skallen känns urblåst. Kommer jag att palla sommaren? Vi får se...

Efter jobbet har jag degat i soffan. Käkat pasta med en lovely sås av diverse saker från kylen, glass till efterrätt och en lite mindre lovely mojito(som dessutom var gigantisk). Men, men...det var alkohol i alla fall. Och känner jag mig själv så kommer den här sommarens alkoholkonsumtion att slå nya rekord. Efter riktigt jävla jobbiga dagar på jobbet så brukar jag ibland(oftast...) ta en välförtjänt grogg på balkongen. Hela den här sommaren kommer nog att bli förbannat jobbig...det blir en hel del groggar.
Funderar fan på att toppa kvällens mojito med en citodon eller två. Känner mig pretty damn sure att jag kommer att vakna med migrän imorrn. Har sånna förkänningar nu. Därför vore lite knark skönt.

Ja, ja...imorrn tänkte jag i alla fall ta mig en sväng på stan. Ovanligt va? Haha... Men jag vill ha en helt jävla outstanding klänning till midsommar. Inte för att jag riktigt har bestämt mig för vad jag ska göra då, men förberedd är det bäst att vara ändå. Och en snygg klänning dör man inte av, den gör bara livet lite enklare och roligare.


  

 

  


Nåt sånt här kan jag tänka mig.
Fast jag vill gärna ha råd med klänningen också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback