No regrets

Pratade med en klok vän om diverse skit från "ungdomen". Kom in på det här med droger och ens tidigare alkoholvanor. Berättade lite om hur det var när jag typ var 13-14. Folköl var och varannan dag, fyllor på helgerna, insmugglad alkohol på ungdomsgårdar, galna fester med äldre folk. Ja, hur det var helt enkelt.
Sa till honom att jag kanske ångrade att jag började dricka så tidigt. Då sa han en väldigt smart sak tycker jag.

- Men hade du inte roligt då?
- Eh, jo. Det hade jag ju. Jättekul för det mesta.
- Har du fått några men av det?
- Nej, det har jag ju inte.
- Men då så! Du hade kul och gjorde det du kände för då. Du har alltså ingenting att ångra idag.

Uppmanar absolut inga ungdomar att börja dricka tidigt, för det kan faktiskt få konsekvenser och alkohol är inte enbart poitivt. Men jag tyckte att hans sätt att se på saken var så skön. Tänk om fler kunde tänka så. No regrets...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback