Festival-Sverige

Jag brukar oftast bojkotta Skellefteåfestivalen(eller Stadsfesten eller vad fan det heter numera?). Oftast av den anledningen att jag brukar vara bortrest eller göra annat då. I år blir förmodligen inget undantag. En gång i tiden var det faktiskt vettiga band och artister som uppträdde. Det var varierad musik och de allra flesta kunde säkert hitta nåt som passade deras stil. Men nu, vem bokar artisterna nu liksom? Mestadels samma typ av musik. Gärna avdankade artister som typ var poppis för tio år sedan. Och så "folkligt" att ingen egentligen lyssnar på skiten. Vem betalar liksom för att se Amy Diamond och Jill Jonsson?
Och ärligt, jag betalar heller inte några hundra för att sitta och dricka äcklig cider ur plastglas i ett öltält. Finns vettigare(läs roligare) saker att lägga pengarna på...

Måste säga att Peace & Love gjorde mig positivt överraskad ifjol. Alla typer av musik. Världsartister blandat med lokala band och sköna nykomlingar. Verkar som att de har lyckats även i år. Det bästa av allt var ändå att det var en festival i en stad(dvs med asfalt under fötterna istället för lera och skit), samtidigt som det var en så pass stor festival att det lika gärna kunde ha varit Hultsfred. Och allt det i lilla Borlänge. Grattis till succen!

I år blir det dock inget Peace & Love för min del. Har för mycket annat inbokat i sommar, tyvärr. Däremot såg jag att både Håkan Hellström och Adam Tensta(my new groupie-life, you know...) kommer till Piteå, och uppträder på samma dag! I'm so going to be there! Nära och bra. Även om jag jobbar så funkar det, för det är bara att vara nykter och köra hem på natten. Är ändå inte speciellt förtjust i att vara dyngrak när jag är på konserter. Då minns jag knappt vad jag har sett, och vad ger det liksom?

Förstår bara inte varför det bokas så usla artister hit? Alltså, jag kräver inga världsstjärnor, men åtminstone mer varierad och populärare musik. Andra mindre festivaler kan ju, så varför kan inte Skellefteå? Herregud, jag har varit på gratisfestivaler i andra städer, och där har det varit bättre band, så det kan ju liksom inte vara ekonomin det handlar om. Nej, sparka bokarna! Det är min åsikt... 


image793   

Jag tror att jag föredrar de här grabbarna framför EMD och Eric Gadd...

Kommentarer
Postat av: Mikkelmary

Excellently, interesting and educational work! Your homepage looks really good and gives great information! Greetings from me! greetings


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback