När man blir nostalgisk

Har kvar en del gamla cd-skivor hos mamma. Igår när jag var förbi så kikade jag bland dem. Hittade bland annat en gammal Absolute dance. Nr: 6 närmare bestämt, från -94.
Lyssnar på den nu, och jag inser en sak, dansmusiken(eller vad fan ska man kalla det för?) har fan inte utvecklats mycket på tolv år. Låter lika jävla crapigt nu. Eller okej, jag tror till och med att den där plattan är bättre än det som produceras idag.

Hittade också Fugees -The Score och en Most Wanted från -96. Blir att lyssna på det sen. Minns att jag spelade sönder mig på Fugees platta och den där Most Wanted. Sen smyglyssnade vi på "cool" hip-hop också. Det var ju bara de som var coola gansters som lyssnade på sånt egentligen, vi andra skulle egentligen lyssna på Backstreet boys, Hanson och Spice Girls. Gjorde det också, men i smyg så diggade vi Blues, Ayo, Ken, Petter och Wu Tang Clan. Haha...


"Känn dig aldrig fången
I förortsbetongen
Det spelar ingen roll vem du är
Förstå att där jag bor
Är kärleken till djungeln stor
Jag flyttar aldrig härifrån jag svär"

Feta texter...haha...

Kommentarer
Postat av: Aaronanja

I like your website. Good job.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback