Påsk

Idag ska vi tänka på hur Jesus led på korset för människornas skull. Fast, ärligt, jag tänkte städa istället. Har en kommande födelsedag, och då vill jag gärna ha lite rent hemma. Steg till och med upp redan 9.30 för det, så nu sitter jag och sörplar skitgott nymalet kaffe. Mumma!

Men vet ni vad jag alltid har gillat med påsken? Jo, att de brukar visa Jesus Christ Superstar på tv då. Min favoritmusikal, all time! Har till och med sett den på Göteborgsoperan en gång. Men jag vet inte om de visar den i år. Har inte hunnit kolla upp det. Jag har i och för sig soundtracket på vinyl, kanske vore det bra städmusik idag? Jag tror fan det! Och har ni inte lyssnat på låtarna, gör det!

Här är tre exempel, men man ska nog helst se hela musikalen för att få in låtarna i ett sammanhang.








Kommentarer
Postat av: Marcushedda

Nice site, regards from the netherlands!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback