Tankar i tvättstugan

Hur tråkigt jag än må tycka det är att tvätta, så är det ändå lite terapi.
Vanligtvis tvättar jag alltid kvällar, så då blir det ett jäkla spring när det är paus i programmet jag ser just då. Det är inte speciellt rofyllt om vi säger så.
Men som idag, jag har all tid i världen och hela tvättstugan för mig själv. Inga gnälliga kärringar som bevakar varje steg man tar, eller äckliga killar som kollar in ens trostvätt lite för länge. Jag tar det lugnt, är noga med kläderna, centrifugerar, sträcker ut jeansen och väljer rätt program för de mer ömtåliga kläderna. Det är skönt.
Tänka på annat, känna lugnet.
Trodde aldrig att tvättstugan skulle vara rätt ställe för rekreation.





Tänk om vi hade sånna här snygga blingade maskiner i vår tvättstuga...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback