Grattis Dima!

Det blev som jag trodde och hoppades. Ryssland vann Eurovision! Låten var bäst, numret mest välgjort och Dima var snyggast! Så mina förhoppningar berodde inte enbart på att jag har varit kär i honom sen Aten 2006 och att jag faktiskt har ryskt påbrå. Hehe...
Jag skiter blankt i
utvik och fylleskandaler. Han är ju ryss, så hey, det är faktiskt förlåtet då.

Och behöver jag ens nämna att jag är förbannat glad att det gick så dåligt för Perrelli? Men vad hade vi trott då vi skickade en hobby-transa med enorm panna, fult tunnt hår, en konservburk till klänning och inte minst en gammaldags inskränkt supertråkig schlagerlåt. Väst ligger helt enkelt efter i Eurovisonsammanhang. Vi satsar ingenting på att utveckla musiken utan tror att samma typ av låtar ska funka år ut och år in. Så fick jag det sagt också! :P
Det enda bra med Sveriges medverkan i år var Björn Gustafsson. Vilken klockren kille!

Men återigen, grattis Dima till segern! Och har jag tur så ses vi i Moskva nästa vår...





Och sorry att jag aldrig hann skriva en topp-fem innan finalen. Men jag kan säga så här, i år var jag dålig, fick nog bara in två eller tre låtar från min topp-femlista. Men vinnaren prickade jag i alla fall med, och det var ju det viktigaste!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback