Jag vill flytta!

Jag är kär! Istanbul var helt jävla fantatiskt!
Underbar mat, supertrevliga människor, fint väder, skön stämning och som tjej blir du behandlad mer eller mindre som en gudinna. Kvinnoförtryck? Oh, nej. Killar i Sverige vet verkligen inte hur man uppskattar en tjej. Jag skulle gärna ha det så jämt...

Synd bara att vi var tvugna att åka hem. Saknar redan den goda turkiska frukosten på takterassen med utsikt över halva stan. Att sitta ute på kvällen och röka vattenpipa och dricka kaffe. Att bli uppassad av trevliga och snygga servitörer. Att vakna av första böneutropet. Att shoppa snygga och billiga smycken. Att chilla ute hela dagarna. Och kanske framför allt, att känna sig helt trygg i en stad som har fler invånare än hela Sverige. Ingen fylla och inga hotfulla människor(okej, en läskig typ då). Inte för att jag brukar vara rädd någonstans egentligen, men här kändes det typ lugnare än i lilla Skellefteå. Vågade till och med följa med en turkisk kille till en park för att dricka öl igår kväll. Haha... Men han var snäll, och väldigt artig. Något svenska killar kunde lära sig lite av kanske...

Anyway, nu ska jag sova. Är jäääättetrött(alldeles för lite sömn senaste dagarna...). Bilder kommer när jag har framkallat mina engångskameror. Haha... Men jag orkade inte ha med mig digitalkameran för den har så sugiga batterier. Kanske kan pappa maila över lite bilder också. En underbart vacker stad med underbara människor, så kan jag sammanfatta resan. Men jag lovar att skriva mer sen, jag lovar. ;P

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback