Min musiksmak varierar...

Periodvis lyssnar jag mycket på Björn Afzelius. Jag känner att en sån period är på intåg.

Här är tre favoriter. Väldigt olika varandra. Och de är bara en bråkdel av alla fantatstiska låtar Björn har skrivit och framfört.

"Så när bomberna faller över Palestinas barn,
i tältlägren i södra Libanon,
då står jag mitt i kyrkan och frågar hycklarna
vem Dom Utvalda skall bränna nästa gång."

-
Medan bomberna faller

"Hur kan jag själv bli så förbittrad
Hur kan man säga allt jag sagt?
Hur kan jag själv bli så förhärdad
Hur kan man bli så jävla kall?"
-
Dockhemmet

"Juanita, hon var vacker som en gryning
När de möttes i Madrid för längesen
Och han var ung, han var en av många hundra
Som rest ner för att slåss för friheten"
Juanita


Som sagt, finns mycket mer bra. Men de här kom jag att tänka på nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback